برق خورشیدی برای خانه

برق خورشیدی برای خانه

برق خورشیدی برای خانه

یکی از راه های مقرون به صرفه برای تولید برق در خانه، استفاده از برق خورشیدی است که بازدهی بالا و هزینه کمتری را ارائه می دهد. در طول چند دهه گذشته، استفاده از پنل خورشیدی روی پشت بام خانه بسیار رایج شده است. چرا که انرژی خورشیدی خانگی یک سرمایه گذاری بسیار محبوب به شمار می رود. شما میتوانید به راحتی با یک پنل خورشیدی، برق لازم برای مصارف شخصی و روشنایی محیط خانه را تامین نمایید. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

 

ویژگی های پنل خورشیدی خانگی

پنل خورشیدی خانگی برای سقف های کامپوزیت، آسفالت سیمانی، خاک رس سخت و فلز ایستاده که مواد محکم و بادوامی دارند، بهترین گزینه محسوب می شود. میزان تشعشعاتی که به سقف می رسد، تعیین کننده قابل استفاده بودن پنل های خورشیدی برای خانه است. پس با بیشتر شدن برخورد نور مستقیم به سقف، تولید برق بیشتری نیز صورت می گیرد‌. همچنین میزان سایه ایجاد شده توسط عناصر دیگر هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

انواع پنل خورشیدی برای خانه

همانطور که در ابتدا بیان کردیم، برای استفاده از برق خورشیدی در خانه به پنل های خورشیدی نیاز است. پنل خورشیدی با توجه به تعداد روزهای آفتابی و ابری، شرایط آب و هوایی و میزان تابش آفتاب در مدل ها و انواع مختلفی تولید می شود. لازم به ذکر است که پنل های خورشیدی از سیلیکون ساخته می شوند که بالاتر بودن درصد خلوص آن به معنای توانایی و کارایی بهتر است. در ذیل به معرفی انواع این پنل ها و بیان ویژگی های هر یک می پردازیم.

●پنل خورشیدی مونو کریستالی برای منزل

یکی از پنل های خورشیدی برای خانه و تولید برق در منزل، نوع مونو کریستالی است. این پنل از یک عدد کریستال سیلیکونی خالص ساخته می شود که توان بالایی دارد. در نتیجه در خانه هایی که تابش آفتاب زیادی وجود دارد، به کار می رود. همچنین پنل خورشیدی مونو کریستالی به فضای کمی در خانه نیاز دارد و مساحت بالایی را اشغال نمی کند.

●پنل خورشیدی پلی کریستالی برای منزل

پنل خورشیدی پلی کریستالی از چند عدد کریستال سیلیکونی تولید می شود که با هم ترکیب شده اند. این نوع از پنل خورشیدی بازدهی کمتری در مقایسه با پنل مونو کریستالی دارد. علاوه بر این، به شکل مربع بوده و برای خانه هایی که تابش آفتاب کمتری دارند. مناسب است. همچنین پنل خورشیدی پلی کریستالی هم در اندازه های کوچک و فضاهایی با مساحت کم کاربرد دارد و نصب و جابجایی آن، کار بسیار آسانی است.

 

برق خورشیدی برای خانه

 

انواع سیستم تولید برق با پنل خورشیدی در خانه

به طور کلی، روش های تولید برق با استفاده از پنل های خورشیدی شامل دو مورد زیر می شود:

●متصل به شبکه On Grid

در این سیستم با استفاده از پنل های خورشیدی خانگی میتوان به تولید برق اقدام کرده و آن‌ را به شبکه برق سراسری تزریق نمود. با این روش امکان فروش برق تولیدی به سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی ایران وجود دارد. همچنین در سیستم متصل به شبکه، پنل های خورشیدی قابلیت تولید برق برای خانه و سایر تجهیزات را از ۱ تا ۲۰۰ کیلو وات دارند.

●منفصل از شبکه Off Grid

پنل های خورشیدی برای خانه در این سیستم، تنها قادر به تامین برق مورد نیاز برای مصارف منزل می باشند. بدین صورت که این پنل ها، پس از تولید برق آن را در باتری ذخیره می کنند تا در مواردی مانند روشنایی لامپ ها، یخچال، تلویزیون و… مورد مصرف قرار بگیرد. پس از تولید برق نیز دستگاهی به نام اینورتر به تبدیل برق ذخیره شده در باتری از ۱۲ ولت تا ۲۲۰ ولت متناوب اقدام می کند تا برای استفاده در وسایل برقی خانگی مناسب شود.

نکات مهم خرید پنل خورشیدی برای خانه

قبل از خرید پنل خورشیدی برای تولید برق در منزل، لازم است که میزان برق مورد نیاز خود را مشخص کنید. اینکه هدفتان از احداث یک سیستم خورشیدی برای تولید برق در خانه چیست؟ بسیار مهم است. برق تولیدی را برای مصارف شخصی و تامین نیازهای خود در منزل میخواهید یا قصد ایجاد یک نیروگاه خورشیدی و تولید و فروش برق به دولت را دارید؟ همه این ها جزو مواردی است که باید قبل از خرید پنل خورشیدی برای خانه مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه به چند نکته مهم در رابطه با راهنمای خرید پنل خورشیدی برای منزل اشاره میکنیم:
●پنل دارای بازدهی بالایی باشد.
●پنل خورشیدی خریداری شده، خدمات پس از فروش داشته باشد.
●پنل از ضمانت معتبری برخوردار باشد.
●بهتر است که ظرفیت پنل خورشیدی، بالای ۴۰۰ وات باشد.
●ضریب دمایی پنل نیز مهم است. به طور مثال برای مناطق گرمسیری، پنل با ضریب دمایی کم توصیه می شود.
●برندهای معتبر که سابقه خوبی در این زمینه دارند را انتخاب کنید.
●اگر در منطقه ای با گرد و خاک و آلایندگی زیاد هستید، بهتر است که پنل های پلی کریستالی خریداری کنید.
●و…

آیا برای نصب پنل خورشیدی به تعویض سقف خانه نیاز است؟

قبل از نصب پنل خورشیدی، توصیه میکنیم که سقف فرسوده را تعویض کنید. زیرا طول عمر پنل ها حدود ۳۰ سال است و قطعا تمایلی برای از بین بردن آنها نخواهید داشت. پس باید پنل های خورشیدی بر روی سقف هایی که وضعیت مناسبی دارند، نصب شوند.

پنل خورشیدی چند وات برای خانه مناسب است؟

برای تعیین تعداد پنل های خورشیدی مورد نیاز، باید از یک فرمول پیروی کنید. برای محاسبه تعداد کل پنل ها، وات مورد نیاز ساعتی خانه خود را بر وات پنل های خورشیدی تقسیم کنید. همچنین میتوانید از یک کارشناس و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

سخن پایانی

استفاده از برق خورشیدی برای خانه با مزایای بسیاری همراه است. به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد به این موضوع رغبت دارند و به یکی از گزینه های محبوب تبدیل شده است. با استفاده از پنل های خورشیدی میتوان به راحتی از برق خورشیدی بهره برد. پنل های خورشیدی، مشکلات موجود در زمینه انرژی خورشیدی، محیط زیست و نیروگاه را به راحتی حل می کنند. همچنین در مواردی مانند مصارف خانگی، مصارف صنعتی، مراکز عمومی، کشاورزی و… به کار می روند.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های ضروری با علامت (*) مشخص شده اند.


× پشتیبانی آنلاین واتساپ