تفاوت پنل سولار خورشیدی ایرانی وخارجی

تفاوت پنل سولار خورشیدی ایرانی وخارجی

تفاوت پنل سولار خورشیدی ایرانی وخارجی

پنل‌های خورشیدی در انواع و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. اهمیت بالای این محصول سبب شده تا شرکت‌های زیادی به تولید وعرضه آن به بازار، روی آورند. پنل خورشیدی سولار  به عنوان یکی از راه‌های مهم برای کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها عمل  می‌کنند. این پنل‌ها می‌توانند بخش عمده‌ای ‌از  جریان الکتریسیته تأمین کنند. استفاده از پنل‌های خورشیدی به عنوان یک منبع انرژی پاک و قابل تجدید، جایگاه خود را به خوبی از دست نمی‌دهد. در این میان، تفاوت بین پنل‌های سولارخورشیدی خارجی وایرانی یک تصمیم مهم است که باید با دقت انجام شود. دراین مقاله قصد داریم تا مقایسه کلی بین پنل های خورشیدی ایرانی وخارجی داشته باشیم .پس این بخش را ازدست ندهید؛با ما همراه شوید.

 

پنل سولارچیست ؟

 

پنل سولار یک ترمینال خورشیدی است که  به  صورت ماژولی تولید می‌شود و برای  تبدیل نورخورشید به انرژی الکتریکی استفاده  می‌شود.  این پنل‌ها ازسلول‌های  خورشیدی  ساخته  شده‌اند که می‌توانند  انرژی را ذخیره  کنند و درشرایط نور کافی از نورخورشید استفاده کنند تا انرژی الکتریکی  تولید کنند. این پنل‌ها  می‌توانند درخانه های هوشمند و سایرمکان‌های هوشمند استفاده می‌شوند تا با کاهش مصرف انرژی مصرفی وکاهش هزینه‌ها، کارایی را افزایش دهند. سیستم‌های سولار معمولاً بخشی از نیاز الکتریکی یک  خانه را تامین می‌کنند  و با هوشمند سازی خانه‌ها،  این میزان بیشتر می‌شود. بهترین مکان برای نصب پنل‌های خورشیدی سقف خانه‌ها  است زیرا  فضایی اشغال  نمی‌کند و نور مستقیم را بهتر جذب می‌کند. برای افزایش بازدهی سیستم‌های سولار،  پنل‌ها باید رو به جنوب تنظیم  شوند.

 

بین پنل سولارخورشیدی ایرانی وخارجی چه تفاوت های وجود دارد.؟

 

تفاوت‌های اصلی بین پنل‌های خورشیدی ایرانی وخارجی عبارتند از:

منبع مواد اولیه: پنل‌های خورشیدی تابان از قطعات مختلفی که از کشورهای  خارجی به ویژه از چین وارد می‌شود. مونتاژ می‌شوند. در حالی که برند‌های  معتبر جهانی معمولاً از مواد اولیه داخلی  وبا کیفیت بالا استفاده می‌کنند.

تکنولوژی تولید: شرکت معتبر سولار با  داشتن تکنولوژی کامل در حوزه تولید  پنل‌های فتوولتاییک سیلیکونی در رنج ۳۰  تا ۳۶۰ وات در دو نوع مونوکریستال و پلی کریستال فعالیت می‌کند. این شرکت با  تکنولوژی کامل تولید ماژول‌های فتوولتاییک سیلیکونی و با در دست داشتن  تجهیزات کامل تست واندازه‌گیری، آماده ارائه محصولات با کیفیت و با دوام با  توان ۳۰  تا ۳۶۰ وات و در دو نوع  مونوکریستال و پلی‌کریستال می‌باشد.

مشخصات فنی و گارانتی: شرکت تابان مشخصات کامل و دفترچه کامل پنل‌های خورشیدی خود را ارائه نمی‌دهد و صرفا به دیتاشیت دو صفحه‌ای بسنده می‌کند، درحالی که برند‌های معتبر جهانی پنل‌های خورشیدی، اغلب دارای دفترچه‌های فنی، مشخصات سلول و متریال استفاده شده در  پنل هستند. برند SSF  گارانتی راندمان ۲۰  ساله دارد و با  بیشترین جریان ۸.۴۶  آمپر و بیشترین ولتاژ خروجی آن ۳۸.۱۷  ولت می‌باشد.

کیفیت و ایمنی: شرکت سولار صنعت  فیروزه با بهره گیری از دستگاه‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک به روز دنیا  انجام می‌شود و مبنای طراحی پنل‌های خورشیدی این شرکت، کارایی، بازده بالا،  ایمنی و زیبایی بوده و با استفاده از  مرغوبترین مواد اولیه، دستگاه‌های  پیشرفته اتوماتیک، نیمه اتوماتیک وبه  روز دنیا ساخت پنل‌ها انجام می‌پذیرد.

 

تفاوت قیمت پنل سولارخورشیدی ایرانی و خارجی

 

به طورکلی، قیمت پانل های خورشیدی ایرانی و خارجی می تواند به طور قابل توجهی بر اساس عوامل مختلفی متفاوت باشد:

کیفیت و کارایی: پنل‌های خورشیدی داخلی ممکن است در مقایسه با نمونه‌های خارجی دارای سطوح کیفی و کارایی متفاوتی باشند. پانل های با کیفیت بالاتر از تولید کنندگان معتبر اغلب قیمت بالاتری دارند.

نام تجاری و شهرت: برندهای خارجی ممکن است به کیفیت و قابلیت اطمینان شهرت داشته باشند که می تواند قیمت های بالاتر را توجیه کند. برندهای داخلی ممکن است سطح یکسانی از شناخت برند نداشته باشند که می تواند منجر به کاهش قیمت شود.

تعرفه ها وهزینه های واردات: واردات پنل های خورشیدی از خارج می تواند هزینه های اضافی مانند تعرفه، حمل و نقل و عوارض گمرکی را به همراه داشته باشد. این هزینه ها می تواند به مصرف کننده منتقل شود و به طور بالقوه پنل های خورشیدی خارجی را گران تر از پانل های داخلی می کند.

تولید محلی وهزینه زندگی: اگر کشوری صنعت پنل های خورشیدی قوی داشته باشد، ممکن است به دلیل صرفه جویی در مقیاس، بتواند پنل ها را با هزینه کمتری تولید کند که می تواند منجر به قیمت های پایین تر برای مصرف کنندگان داخلی شود.

سیاست‌های ومشوق‌های دولتی: سیاست‌ها و مشوق‌های دولتی نیز می‌تواند بر قیمت پنل‌های خورشیدی تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، یارانه ها یا معافیت های مالیاتی برای منابع انرژی تجدید پذیر می‌تواند پنل های خورشیدی را برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه تر کند.

برای به دست آوردن اطلاعات خاص قیمت پنل‌های خورشیدی داخلی و خارجی در ایران، باید به اطلاعات بازار داخلی، گزارش‌های صنعت، یا تماس مستقیم با تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان پنل‌های خورشیدی مراجعه کرد.

 

تفاوت پنل سولار خورشیدی ایرانی وخارجی

 

کارایی پنل‌های خورشیدی سولارایرانی وخارجی

 

برای مقایسه کارایی پنل‌های سولار  خورشیدی ایرانی وخارجی، باید به چندین  عامل توجه کنیم:

انواع سیلیکون:  پنل‌های مونو کریستال  و  پلی کریستال دو نوع متداول پنل  سولار  هستند. مونو کریستال به دلیل راندمان بالاتر در مکان‌هایی که با کمبود فضا مواجه هستند،  مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در پروژه‌هایی  که با بنای مناسب مواجه هستند، پلی کریستال  به دلیل هزینه‌های کمتر مقرون به صرفه‌تر  است.

نوع فیلم: فیلم‌های تین یا نازک نیز به عنوان نوع دیگری از پنل‌های سولار شناخته می‌شوند. این  فیلم‌ها دارای انعطاف‌پذیری بالا هستند و به راحتی  جا  به  جا می‌شوند. با این حال، به دلیل هزینه بالای تولید و نداشتن  دانش تخصصی در ساخت آن‌ها، در کشور  ایران استقبال زیادی از آن‌ها نشده است.

بازده و عمر: به طورکلی، پنل‌های  سولار می‌توانند حداقل 20 تا  25 سال بهره‌برداری  کنند. اما بعد از 25 سال، بازده آن‌ها تا حدی  کاهش می‌یابد. این موضوع بستگی به برند پنل دارد.

برای انتخاب بهترین پنل برای نیازهای خاص پروژه، توصیه می‌شود که با کارشناسان شرکت نوین آریو مشورت  کنید و از تجهیزات مورد  نیاز برای نصب پنل خورشیدی مطلع شوید.

 

مزایای پنل‌های سولار خورشیدی

 

مزایای پنل‌های سولار خورشیدی شامل موارد زیر است:

۱-پنل‌های خورشیدی مونوکریستال در  مقایسه با پلیکریستال‌ها حدود ۲تا ۳ درصد  بازدهی بیشتری دارند، اگرچه قیمت آنها نیز  حدود۱۰ تا ۱۵ درصد گران‌تر است.

۲- در سیستم‌های فتوولتائیک متصل به شبکه، از پنل‌های خورشیدی مونوکریستال یا پلیکریستال استفاده می‌شود. بازدهی کمتر  پنل‌های خورشیدی پلیکریستال در مقایسه با  قیمت کمترش نسبت به پنل‌های خورشیدی  مونوکریستال، آنها را دراین سیستم‌ها به لحاظ مقدار مصرف کاربران، برابر کند.

۳- پنل‌های خورشیدی فیلم نازک به دلیل ابعاد بزرگتر در توان یکسان نسبت به پنل‌های  خورشیدی کریستالی، سیستم‌های خورشیدی مستقل از شبکه در توان‌های نه چندان بالا و در سیستم‌های ‌خورشیدی متصل به شبکه با  ظرفیت پایین مورد استفاده  قرارمی‌گیرند.

۴- ماژول‌های خورشیدی فیلم نازک در شرایطی که درجه حرارت هوا بالا باشد، سایه و یا هوای  ابری و نیمه‌ابری فراوان  داشته باشد یا محدودیت فضا برای نصب  وجود نداشته باشد، استفاده می‌شوند.

۵- پنل‌های خورشیدی معمولا به صورت ماژول‌هایی تولید می‌شوند که می‌توانند باهم  اتصال سری، موازی و یا ترکیبی از آنها  داشته باشند.

۶-  درسلول‌های خورشیدی کریستالی، مولتی‌وایرها به عنوان جایگزین  باسبار‌ها  استفاده می‌شوند که باعث افزایش توان تولیدی پنل می‌شوند.

۷-پنل‌های خورشیدی معمولا به صورت  ماژول‌هایی تولید می‌شوند که می‌توانند باهم  اتصال سری، موازی و یا ترکیبی از آنها  داشته باشند.

 

سخن پایانی

 

در این مطلب سعی شد تا اطلاعاتی در رابطه با  تفاوت پنل خورشیدی سولارایرانی وخارجی اختیار شما قرار بگیرد. به شما توصیه می‌کنیم که برای انتخاب پنل مناسب حتماً از کارشناسان حرفه‌ای این حوزه، کمک بگیرید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش های ضروری با علامت (*) مشخص شده اند.


× پشتیبانی آنلاین واتساپ